استرداد کالا

روال بازگرداندن کالا

با توجه به نگرانی برخی از کاربران از خریدهای اینترنتی بابت عدم ارسال کالا، عدم تطابق کالای خریداری شده با کالای دریافت شده، تفاوت در رنگ و ... و در راستای تأمین هرچه بیشتر رضایت مشتریان محترم و ایجاد اطمینان برای ایشان در خصوص صحت و سلامت کالاهای عرضه شده، فروشگاه اینترنتی کارامارکت 7 روز مهلت تست فنی را برای کالاهای فروخته شده توسط وب سایت در نظر گرفته است.


با توجه به نوع کالاهای ارائه شده در فروشگاه اینترنتی کارامارکت، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند دارای گارانتی سلامت فیزیکی هستند و مشمول دوره مهلت تست و بازگشت کالا نمی‌شوند. خریدار در هنگام تحویل کالا را بررسی و تحویل میگیرد. همچنین کالاهایی که به عنوان هدیه‌ از طرف فروشگاه اینترنتی کارامارکت به همراه کالاهای خریداری شده ارسال و در فاکتور با مبلغ صفر (هدیه) درج شده‌اند، مشمول دوره ضمانت تعویض نیستند. برای سایر محصولاتی که نیاز به مهلت تست دارند، دوره بازگشت کالا درنظر گرفته شده است.

شرایط استرداد کالا

  • کالای یا کالاهای خریداری شده داری اشکال فنی باشند.
  در مواردی که کالا یا کالاهای تحویل گرفته شده دارای اشکال فنی باشد، خریدار جهت استرداد می بایست به موارد زیر توجه نماید:

   - خریدار می تواند حداکثر ظرف مدت یک روز کاری پس از تحویل، مراتب را به فروشگاه اعلام نماید که در این شرایط کلیه هزینه های مربوط به استرداد کالا به عهده خریدار می باشد.
   - در صورت تأئید اشکال فنی توسط کارشناسان فروشگاه، هزینه های استرداد کالا به عهده فروشگاه خواهد بود.
   - در صورت تآیید اشکال فنی کالا یا کالاهای مسترد شده توسط فروشگاه، بنابر انتخاب مشتری حداکثر طی 2 روز کاری کالای جایگزین (در صورت موجود بودن) ارسال شده و یا وجه فاکتور به حساب خریدار عودت داده خواهد شد.
  • کالای ارسال شده با کالای سفارش داده شده مغایرت داشته باشد.
 در مواردی که مشخصات کالا یا کالاهای تحویل گرفته شده از لحاظ ظاهری و یا فنی با سفارش ثبت شده و یا اطلاعات موجود در سایت مغایرت داشته باشد، خریدار جهت استرداد می بایست به موارد زیر توجه نماید:

   - مغایرت های ظاهری کالا باید در همان زمان تحویل سفارش توسط خریدار تشخیص داده شوند. در چنین شرایطی خریدار می بایست بدون تحویل گرفتن سفارش و امضای رسید مراتب را به فروشگاه اعلام نماید. چنانچه این مغایرت ها پس از تحویل سفارش تشخیص داده شوند، خریدار می تواند حداکثر ظرف مدت یک روز کاری پس از تحویل، مراتب را به فروشکاه اعلام نماید که در این شرایط کلیه هزینه های مربوط به استرداد کالا مغایر با سفارش به عهده خریدار می باشد.
   - مغایرت های فنی می بایست حداکثر ظرف مدت یک روز کاری توسط خریدار به فروشگاه اعلام گردد.
   - در صورت تأئید مغایرت، هزینه های استرداد کالا بر عهده فروشگاه می باشد.
   - در صورت تآیید درخواست استرداد کالا توسط فروشگاه، بنابر انتخاب مشتری حداکثر طی 2 روز کاری کالای جایگزین (در صورت موجود بودن) ارسال شده و یا وجه فاکتور به حساب خریدار عودت داده می شود.
  • کالا در زمان حمل و نقل دچار آسیب دیدگی شده باشد.
   - درصورتیکه کالا هنگام حمل و نقل دچار آسیب‏‏ دیدگی شده باشد باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به کارشناسان واحد فروش اطلاع داده شود.
   - با توجه به اینکه کلیه کالاها با بسته بندی استاندارد تحویل شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب خریدار می شود ، مسوولیت سلامت فیزیکی کالا هنگام ارسال تا زمان تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و این فروشگاه تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش کالا یا کالاهای آسیب دیده را جبران خسارت خواهد نمود.
   - استفاده از سرویس استرداد کالا تنها درصورتیکه امکان پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود که تحویل شده است به فروشگاه کارامارکت بازگردانده شود. هرگونه مخدوش نمودن، نوشتن توضیحات یا آدرس، برچسب زدن، پاره شدن و بطور کلی هرگونه آسیب به جعبه یا کارتن اصلی کالا، امکان استفاده از شرایط استرداد کالا را از بین خواهد برد.
   - کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که تحویل خریدار شده است به همراه کلیه مستندات شامل فاکتور، قبض پست یا شرکت حمل کننده و ... به واحد مشتریان ارسال گردد.
   - در صورتی که آسیب‏‌ وارد شده به گونه ای باشد که در لحظه تحویل کالا قابل مشاهده باشد، خریدار می‏‌تواند از تحویل گرفتن بسته خودداری نماید تا کالا بازگردانده شود.
  • مشتری از خرید خود منصرف شده است.
    - درصورتیکه خریدار قبل از حمل کالا اعلام انصراف نماید، فقط نیاز به اعلام به واحد فروش فروشگاه می باشد. در غیر اینصورت اگر در بازه زمانی حمل تا تحویل کالا اعلام انصراف نماید، تمامی هزینه های مرتبط با ارسال سفارش بر عهده خریدار می باشد.
    - هرگونه درخواست تعویض کالا یا کالاهای سفارش داده شده به منزله انصراف خریدار از سفارش قبلی بوده و لازم است برای اعمال تغییرات اقدام به ثبت سفارش جدید نماید. هزینه های انصراف از سفارش قبلی و ثبت سفارش جدید مطابق با بازه های زمانی مطابق با بند قبلی درنظر گرفته خواهد شد.
    - کلیه مفاد ذکر شده تا قبل از تحویل کالا بوده و پس از تحویل کالا امکان انصراف از خرید وجود ندارد.